Żółty
Żółty to kolor słońca kojarzący się z radością, energią i szczęściem. Wywołuje przyjemne uczucia, kojarzy się ze świeżością i bezpieczeństwem. Powinien być używany w przypadku marek skierowanych do rodzin. Raczej unika się go w przypadku produktów z wyższej półki.
Pomarańczowy
Kolor pomarańczowy w zależności od odcienia może przywoływać skojarzenie z wysoką jakością lub... jedzeniem. Odcień złoty świetnie sprawdzi się w przypadku prestiżowych produktów i marek. Nasycona pomarańcz jest natomiast często używana do reklamowania jedzenia, ponieważ stymuluje apetyt.
Zielony i niebieski
Znaczenie kolorów takich jak zielony i niebieski jest bardzo podobne, ponieważ oba symbolizują harmonię, spokój i stabilizację. Zielony kojarzy się z naturą i często jest stosowany do podkreślania naturalnego pochodzenia produktów. Niebieski to woda, powietrze, czystość. Co ciekawe, w przeciwieństwie do pomarańczowego niebieski tłumi apetyt, więc nie powinien być wykorzystywany do promocji żywności.
Czarny
Czarny to kolor mocny, elegancki, a przy tym kojarzący się także ze złem i śmiercią. Kolorowe fotografie zaprezentowane na czarnym tle mają żywsze barwy i po prostu lepiej wyglądają. Czarny to kolor luksusu. Chcąc uzyskać bardziej agresywny efekt, czerń można połączyć z czerwienią. Takie zestawienie świetnie pasuje do sportowych marek i produktów. Nie traci ono na elegancji, ale nabiera jeszcze większej mocy i drapieżności.
Czerwony
Znaczenie koloru czerwonego jest bardzo obszerne. Z jednej strony symbolizuje on determinację, siłę i pasję, a z drugiej kojarzy się z miłością. Badania dowodzą, że kolor ten stymuluje do podejmowania szybkich decyzji, dlatego świetnie sprawdza się w przypadku marek odzieżowych lub produktów, które można spotkać na sklepowych półkach. Wykorzystywany jest także do komunikowania o promocjach i okazjach. Czerwień to również energia, dlatego możemy spotkać ją na sportowych samochodach czy napojach energetycznych.
Znaczenie kolorów może być różnorodne i warto uwzględnić je podczas budowania strony wizualnej marki. Barwa powinna być bowiem dostosowana zarówno do profilu firmy, jak i odbiorców, do których skierowane są jej produkty lub usługi.